fbpx
Dossier MCE
Partager sur

Bac 2015: le sujet de LV1 anglais Bac L, S et ES tombé à Pondichéry

Bac 2015 le sujet de LV1 anglais Bac L, S et ES tombé à Pondichéry

Pour vous aider dans vos révisions, MCE vous dévoile aujourd'hui le sujet de LV1 anglais Bac L, S et ES tombé à Pondichéry pour le Bac 2015

A moins d’un mois seulement des épreuves officielles du Bac 2015 pour les bacheliers de France métropolitaine, les premiers centres d’examen français à l’étranger dont celui de Pondichéry ont commencé le marathon plus tôt, comme chaque année. Découvrez le sujet de LV1 anglais Bac L, S et ES tombé à Pondichéry. N’échappant nullement à la règle en ce cru 2014, ces jeunes en passe d’en finir avec le secondaire ont déjà planché sur les épreuves de Littérature, de Philo, d’Histoire-géo, de Physique-Chimie et enfin de SVT.

Bac 2015: le sujet de LV1 anglais Bac L, S et ES tombé à Pondichéry

DOCUMENT A
Tous les candidats traitent les questions de I à X
Read the whole text.
I.How does Gaia feel about moving from London to Pagford? Quote 2 elements from the first paragraph to support your answer. Read from line 10 to the end.
II.Quoting from the text, what elements does she associate with London (3 elements) and Pagford (5 elements)?
III.To what extent does this move change her relationship with Kay, her mother?
IV.How does Gaia intend to punish her mother for moving to Pagford? Find 2 elements in the text.
V.“In the meantime, she had to exist in alien territory, where her looks and her accent, once instant passports to the most select social circles, had become foreign currency.” (l. 25 – 27) Identify and explain the two metaphors linked to the “alien territory”. (30 words)

DOCUMENT B Read the whole text..
VI.List the characters and say how you think they are connected.
VII.What do you learn about Dan’s professional situation? Support your answer with two elements from the text.
VIII.“It’s too much. It’s too much for you. It isn’t fair.” (l. 11) 1. What “isn’t fair”? 2. Why does her mother insist on sending Isabel to boarding school?
IX.1. Explain Isabel’s mixed feelings about her mother’s decision. 2. What does it reveal about her vision of stability as compared to her mother’s?

DOCUMENT A AND DOCUMENT B Read the two documents again.
X.Compare and contrast Gaia’s and Isabel’s situations.

Seuls les candidats de la série L composant au titre de la LVA (Langue Vivante Approfondie) traitent également la question XI
XI.Show that Gaia and Isabel have a different conception of “home”. (50 words)

EXPRESSION
Seuls les candidats des séries S et ES et ceux de la série L qui ne composent pas au titre de la LVA (Langue Vivante Approfondie) traitent le sujet I ou le sujet II, au choix.

SUJET I Leaving home can be scary but it’s a necessary step towards growing up. (300 words)

SUJET II Gaia writes to her father about living in Pagford. Imagine the letter / email. (300 words)

Seuls les candidats de la série L composant au titre de la LVA (Langue Vivante Approfondie) traitent le sujet III ou le sujet IV, au choix.

SUJET III “But the twins —”Isabel began (line 20) Starting with this line, rewrite the end of the text focusing on Isabel’s thoughts and feelings. (300 words) SUJET IV“Growing up is never easy. You hold on to things that were. You wonder about what’s to come.” (N. Marlens,The Wonder Years). Discuss this statement. (300 words)

Retrouvez tous nos articles sur le Bac 2015 et tous les outils pour vous aider à réviser et à l’obtenir dans notre grand dossier BAC 2015, bon courage à tous.